2008年11月22日星期六

小さいストーリー一つ

A君 は ふだん できるだけ 節約する。 このクリスマス、やっと Denmarkへ旅行する を決めた。飛行機のチケット(200 euros) は も 買った。 先日、航空会社の サイト に、その Sterling Airlines of Denmarkの 破産声明 は 彼 を 待った。

Customers who have directly purchased their tickets on Sterling’s website
will unfortunately not be refunded neither will their return flights. You
therefore have to book your return flights with another airline company.

If you have paid for a flight by credit card, we advise you to contact your
bank or credit card company to ask for a possible refund.

Customers who have booked their flights through a travel agency or tour
operator should initially contact them.


200 euros は 突然に 消えた。 童話の国へ 旅行する は 童話に なった。


節約(せつやく)する
航空(こうくう)
破産(はさん)
声明(せいめい)

1 条评论:

yuka_kn 说...

せっかく貯めたお金が消えてしまって本当に残念な話です。このような場合、消費者の権利は守られないのでしょうか。

それに銀行や自動車業界は、国からたくさんの援助をもらうのに、小さい会社は助けてもらえないというのも変な話ですよね。